Realizacja zamówień w branży ecommerce polega na otrzymaniu zamówienia, przetworzeniu go i dostarczeniu do właściwego klienta. Brzmi prosto, prawda? Spędź dzień lub kilka godzin w magazynie detalisty ecommerce, a dowiesz się, że to nic prostego!
Realizacja zamówień jest nerwowa. Są tam tony paczek o różnych rozmiarach, które trzeba zarejestrować, sklasyfikować i umieścić we właściwych miejscach. Regały mają kluczowe znaczenie, ponieważ pakiety muszą być łatwo dostępne i łatwe do pobrania, gdy nadchodzi czas dostawy. Wreszcie, wyzwaniem jest dostarczenie ich w nieskazitelnym stanie do drzwi klienta. Jako konkurencyjny sprzedawca detaliczny, nie możesz sobie pozwolić na popełnienie błędu na żadnym etapie tego procesu – i właśnie w tym miejscu outsourcing procesu realizacji zamówień do doświadczonego partnera może przynieść kilka korzyści:
1. Skalowalność
Partner zajmujący się realizacją zamówień może zostać zaangażowany do obsługi konkretnych regionów lub na dany okres czasu. W zależności od ilości zamówień, może on być dalej skalowany, aby objąć dodatkowe lokalizacje lub ramy czasowe. Duża pojemność zasobów zapewnia, że firma z branży ecommerce jest w stanie zwiększyć swoje wymagania w zakresie realizacji zamówień bez konieczności angażowania dużych sum pieniędzy w aktywa kapitałowe.
2. Ekonomia skali
W miarę zwiększania skali realizacji zamówień w poszczególnych regionach, partner outsourcingowy będzie osiągał oszczędności dzięki optymalizacji tras i proaktywnemu planowaniu dostaw. Uzyskane oszczędności mogą zostać przeniesione do biznesu ecommerce. Pomaga to zaoszczędzić koszty, które mogą być wykorzystane do dalszego usprawnienia operacji.
3. Usprawniony proces łańcucha dostaw
W modelu outsourcingu realizacji zamówień, dostawca 3PL obsługuje wszystkie Twoje zapasy i infrastrukturę potrzebną do ich utrzymania na zasadach prywatnych. Twoja rola polega na zamawianiu zapasów i dostarczaniu ich do 3PL. Efektem końcowym jest udoskonalony i usprawniony proces łańcucha dostaw, który przyspiesza proces realizacji zamówień, magazynowania i zwrotów produktów.
4. Wydajność
Po wysłaniu produktów do centrum dystrybucyjnego firmy realizującej zamówienia (DC), to właśnie ta firma jest odpowiedzialna za organizację i przechowywanie zapasów. Gdy jest już w DC, produkty mogą być pobierane z półek, pakowane i wysyłane w bardzo szybkim tempie. Dezorganizacja i nieefektywność nie będzie jedynym problemem, który można rozwiązać poprzez outsourcing, jednak, ponieważ będzie to również rozwiązać swoje drogie wysyłki. Firmy wysyłać duże ilości zamówień codziennie, więc są one w stanie wynegocjować lepsze stawki z paczek i przewoźników towarowych.
5. Wzrost
Decydując się na skorzystanie z zalet firmy realizującej zamówienia, możesz teraz skupić się na rozwoju swojego biznesu. Można uniknąć zmartwień finansowych związanych z koniecznością zakupu wózków widłowych, regałów, magazynów, dodatkowych pracowników. Kapitał można przeznaczyć na stworzenie aplikacji mobilnej, zatrudnienie większego zespołu marketingowego lub sprzedażowego, a nawet na odtworzenie strony internetowej. Możesz również być bardziej produktywny, przekierowując swój czas, który w innym przypadku poświęciłbyś na kwestie związane z realizacją zamówień, na swój biznes i/lub produkt.